در چه شرایطی میتوانم کالای خود را بازگردانم؟

 

آسودگی خاطر و رضایت مندی مشتریان همواره از الویت‏‌های زرین مارکت بوده است و زرین مارکت در این راستا می‏‌کوشد تا هر سفارش در شرایط مطلوب و مورد انتظار به دست مشتری برسد با وجود این ممکن است مشتریان محترم پس از خرید، با مسایلی روبرو شوند که درچنین مواردی خدماتی در چارچوب خدمات پس از فروش در نظر گرفته شده است، بنابراین در صورتی که پیشامدی خارج از چرخه پیش بینی شده رخ داد، مورد خود را در چارچوب قوانین بازگشت زرین مارکت بررسی نموده و با واحد خدمات پس از فروش تماس بگیرید.

 

شرایط بازگرداندن کالا در زرین مارکت به چه صورت است؟

ایرادات باید حداکثر تا ۳ روز پس از دریافت کالا، به زرین مارکت اطلاع داده شود
لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان ۳ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به زرین مارکت بازگردانده شود
برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد
این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود  استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود

 

پیشامدهایی که ممکن است رخ دهد:

_ ایراد یا اشکال فنی در کالای خریداری شده
_ مغایرت کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی و اطلاعات وب سایت

_ انصراف مشتری از خرید

 

اگر کالای خریداری شده، ایراد یا اشکال فنی داشته باشد؟

ما در زرین مارکت تمام تلاشمان را کرده ایم تا کالایی که به دست شما می رسد، عاری از هر گونه نقص و ایراد باشد؛ با این حال لوازم برقی یا برخی از محصولات ممکن است به چند روز فرصت برای تست فنی نیاز داشته باشند در صورت بروز این مشکلات لطفاً به نکات ذیل توجه فرمایید:
اشکال و یا ایراد فنی باید حداکثر تا ۳ روز پس از دریافت کالا، به زرین مارکت اطلاع داده شود
لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات تا پایان ۳ روز مهلت استفاده، نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به زرین مارکت بازگردانده شود
برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد، این سرویس اشکال‏‏‌های فنی و ظاهری (شکستگی، خط و خش و مانند آن روی بدنه کالا و قطعات تزئینی) که در اثر استفاده نادرست کاربر از کالا ایجاد شود، را شامل نمی‏‏‌شود استفاده نادرست پس از تحویل کالا مواردی مانند حمل و نقل و جابجایی، نصب و راه اندازی، تنظیمات، کاربرد غیرمعمول، نگهداری و استفاده‌ی غیر و متفاوت با توصیه سازنده کالا (قید شده در دفترچه راهنمای کالا) را شامل می‌شود
لازم به توضیح است مسئولیت کالای ارسال شده تا زمانی که به دست زرین مارکت برسد با مشتری خواهد بود؛ بنابراین در مورد گزینه های پیش رو برای ارسال کالای مرجوعی با کارشناسان زرین مارکت مشورت کنید همچنین در صورتی که پس از این مدت محصول دچار مشکل شود و محصول مورد نظر دارای گارانتی باشد خریدار موظف است جهت تعمیر و رفع نقص آن به نزدیکترین مرکز خدمات گارانتی محصول خود مراجعه نماید و در صورت عدم داشتن گارانتی زرین مارکت مسیولیتی در قبال مهلت تست پس از ۳ روز نخواد داشت.

 

اگر کالای خریداری شده از نظر مشخصات یا ظاهر فیزیکی با اطلاعات وب سایت مغایرت داشته باشد؟

در شرایطی که میان کالای دریافت شده با اطلاعات درج شده در سایت یا سفارش ثبت شده توسط مشتری اختلاف وجود داشته باشد؛ استرداد کالا یا تعویض با شرایط ذیل امکان پذیر است:

وجود مغایرت، باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به واحد خدمات پس از فروش زرین مارکت از طریق تلفن یا ایمیل اطلاع داده شود.
اگر مغایرت، بدون استفاده از کالا قابل مشاهده است، مثل رنگ یا مشخصات درج شده روی بدنه، باید کالا در شرایط اولیه خود باشد و از آن استفاده نشده باشد.
عکس محصولات جهت اطلاع و کمک به خرید مشتری است و از آنجا که ممکن است در پاره ای جزییات با کالای اصلی تفاوت هایی داشته باشد به استناد آنها نمی توان اعلام مغایرت کرد ملاک وجود مغایرت در مشخصات کالا، مشخصات فنی درج شده در وب سایت است
در صورتی که امکان تشخیص مغایرت بدون باز کردن بسته بندی وجود دارد، امکان رسیدگی به درخواست مشتری در صورتی ممکن است که کالا از حالت اورجینال یا بسته‌بندی اصلی و اولیه خود خارج نشده باشد در صورتی که امکان تشخیص مغایرت تنها با باز کردن بسته بندی ممکن باشد، لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود.
استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به زرین مارکت بازگردانده شود برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
ضمناً در تمام موارد مغایرت اطلاعات مندرج در سایت با کالای دریافت شده هزینه های حمل و نقل و بازگردانی به عهده زرین مارکت خواهد بود.

 

 اگر در اثر حمل و نقل، آسیب دیدگی ایجاد شده باشد؟

آسیب‏‏ دیدگی باید حداکثر طی ۲۴ ساعت پس از دریافت کالا، به خدمات پس از فروش زرین مارکت اطلاع داده شود با توجه به بسته بندی ایمن و استاندارد همه مرسولات، تحویل به هر یک از شرکت‏‏‌های حمل و نقل معتبر به انتخاب کاربر و اعلام بارنامه مرسوله به این معنی است که بروز هر گونه حادثه در هنگام حمل و تحویل به عهده شرکت حمل و نقل است و زرین مارکت تنها در صورت تایید شرکت حمل کننده سفارش و در راستای تسهیل امور پیگیری، خسارت را جبران می‌‏کند.
لازم است کارتن و جعبه اصلی محصولات نگهداری شود و از دور ریختن آن جداً خودداری شود استفاده از این سرویس تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا در کارتن یا جعبه اصلی خود به زرین مارکت بازگردانده شود برچسب زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد.
کالای آسیب دیده و همه لوازم جانبی و متعلقات آن، باید به همان شکلی که مشتری تحویل گرفته است به همراه صورت جلسه رسمی شرکت حمل کننده و فاکتور به خدمات پس از فروش زرین مارکت ارسال شود.
در صورتی که آسیب‏‌، در لحظه قابل مشاهده باشد، مشتری می‏‌تواند از تحویل گرفتن مرسوله خودداری کند تا جهت بررسی و ارسال مجدد به زرین مارکت بازگردانده شود.

 

توجه

پس از بررسی کالا های مرجوعی توسط کارشناسان خدمات پس از فروش، در صورتی که کالا خارج از ضوابط مقرر در سایت مرجوع شده باشد و بدون ایراد تشخیص داده شود، برای مشتری ارسال می‌شود در صورت استنکاف مشتری از تحویل کالای سالم و بدون ایراد، کالای مزبور به مدت یک ماه بصورت امانت نزد زرین مارکت در واحد خدمات پس از فروش باقی می‌ماند و با انقضای این مهلت زرین مارکت در قبال کالا و زیان‌های وارده بر آن یا مفقود شدن آن هیچ‌گونه مسوولیتی نخواهد داشت.

 

 اگر مشتری از خرید خود منصرف شود

بند الف: انصراف از خرید و درخواست مرجوعی به کالایی تعلق می‌گیرد که باز نشده باشد، هیچ‌گونه دخل و تصرف، باز کردن بسته‌بندی اولیه، پلمب، برچسب‌ها و حتی نایلون وکیوم و شیرینک، امکان مرجوع کردن را از بین خواهد برد حتی اگر از کالا استفاده نشده باشد.
بند ب: از آنجا که زرین مارکت یک وب‌سایت خرده‌ فروشی آنلاین است، حق استرداد کالا طبق شرایط صرفا متعلق به مشتری یا همان مصرف‌کننده است ( سفارش یک کالا به تعداد، مغایر با هدف مصرف خریدار است و شامل حق استرداد نمی‌شود)

– اگر هنوز سفارش ارسال نشده باشد، باید هر چه سریع‏‌تر به واحد پیگیری سفارشات زرین مارکت (شماره تلفن ۰۹۲۱۹۸۱۱۸۶۲ یا ۰۹۱۱۸۶۷۵۳۳۲ یا ۰۹۳۵۱۷۱۷۲۰۱) اطلاع داده شود.
اگر پس از دریافت کالا مشتری از خرید خود منصرف شود، حداکثر تا ۴۸ ساعت، باید انصراف خود را به واحد خدمات پس از فروش اطلاع دهد.
– با استناد به “بند الف” در این حالت، برگرداندن کالا پس از تایید کارشناس خدمات پس از فروش، تنها در صورتی امکان‌پذیر است که کالا باز نشده باشد، در شرایط اولیه خود (پلمپ) باشد، از آن استفاده نشده باشد، و به همراه همه ملزومات و اقلام همراه آن، ارسال شود همچنین اگر کالا به‌ همراه هدیه فروخته شده باشد، بازگرداندن هدیه همراه آن نیز الزامی است.
لطفاً توجه داشته باشید که هرگونه تغییر در شرایط اولیه کالا، حتی در بسته بندی امکان استفاده از این سرویس را از بین خواهد برد همچنین در صورت انصراف از خرید، هزینه ارسال کالا به عهده مشتری خواهد بود.

 

کالا را چطور ارسال کنید؟

– لطفاً قبل از هر اقدامی با کارشناسان پشتیبانی خدمات پس از فروش تماس بگیرید.
– از ارسال کالا بدون هماهنگی با خدمات پس از فروش زرین مارکت جداً، خودداری کنید.
– برای ارسال، باید کالا در جعبه یا کارتن اصلی خود به ‏خوبی بسته‌بندی شود و لوازم جانبی و همه اقلام همراه بسته‌بندی به همراه کالای اصلی ارسال شود.
– برچسب‌زدن یا نوشتن توضیحات، آدرس یا هر مورد دیگری روی کارتن یا جعبه اصلی کالا و یا پاره و مخدوش کردن آن، امکان استفاده از ضمانت بازگشت را از بین خواهد برد. (در صورت لزوم، توضیحات خود را پشت فاکتور خرید یا قطعه کاغذ جداگانه‌ای بنویسید.)
– درصورت ارسال با پست پیشتاز، عکس و تصویری از رسید پستی تهیه و به آدرس Info@zarin-market.ir ایمیل کنید.

 در صورتی که ساکن سایر شهرها هستید، برای بازگرداندن کالا از پست پیشتاز ( به صورت امانت )  پس کرایه اقدام کنید. در صورتی که برخی از شهرها پست پیشتاز را نمی پذیرند، رسید پستی را برای ما ارسال کنید.

بسته خود را به آدرس زیر ارسال کنید.

استان گلستان – شهر گرگان – صندوق پستی

 

ارسال کالا

هزینه ارسال چطور محاسبه خواهد شد؟

اگر ایراد فنی، وجود مغایرت فنی یا فیزیکی یا آسیب دیدگی ظاهری، به تایید کارشناسان خدمات پس از فروش زرین مارکت برسد، هزینه‌های ارسال به عهده زرین مارکت است
برای واریز هزینه پست به حساب مشتری، قبض پستی با مهر شرکت پست باید همراه کالا به زرین مارکت ارسال شود همچنین تصویری از رسید تهیه و به آدرس info@zarin-market.ir ایمیل شود.

نکته: در صورت انصراف از خرید، یا تایید نشدن ایراد یا مغایرت توسط کارشناسان زرین مارکت، هزینه ارسال و دریافت مجدد کالا، به عهده مشتری خواهد بود.

 

پس از رسیدن و دریافت کالا توسط خدمات پس از فروش، روند رسیدگی به درخواست مشتری چگونه خواهد بود؟

کارشناسان خدمات پس از فروش زرین مارکت ایرادهای اعلام شده توسط مشتری را بررسی و کنترل می‌‏کنند اگر ایراد، مغایرت یا آسیب‌دیدگی توسط کارشناسان زرین مارکت تایید شود، کالا تعویض خواهد شد و یا مشتری می‌تواند کالای خود را با مدل دیگری جایگزین کند.
لازم به توضیح است که تعویض کالا منوط و مشروط به موجود بودن کالا در انبار است اگر در زمان رسیدگی و طی مراحل تست کارشناسی و اقدامات لازم برای تعویض کالا، موجودی آن به اتمام برسد؛ زرین مارکت بنا به انتخاب مشتری کالای دیگری را ارسال می‌کند و یا وجه کالای مرجوعی را به حساب مشتری واریز می‌کند بدیهی است که در صورت انتخاب کالای دیگر، تفاوت قیمت کالای جدید با کالای مرجوعی (مبلغ درج شده در فاکتور) محاسبه و قبل از ارسال تسویه می‌شود برای کالای گران‌تر، مشتری تفاوت را پرداخت می‌کند و برای کالای ارزان‌تر، زرین مارکت تفاوت را به حساب مشتری واریز می‌کند.
اتمام موجودی کالا و یا تغییرات قیمت کالا در مراحل تعویض و مرجوعی، به هیچ عنوان حقی را برای مشتری ایجاد نمی‌کند و زرین مارکت در قبال تهیه همان کالا و یا تغییرات قیمت کالا هیچ‌گونه تعهدی نداشته و فقط تعهد بازپرداخت وجه کالا درج شده در فاکتور به مشتری را می‌پذیرد.
پس از دریافت و پذیرش کالا توسط زرین مارکت، بسته به نوع محصول و مشکل اعلام شده توسط مشتری، تست و اعلام نظر نهایی کارشناسان خدمات پس از فروش، به طور میانگین ۴۸ ساعت کاری زمان خواهد برد.
از هنگامی که وضعیت کالا در واحد خدمات پس از فروش، مشخص شود، اگر نیاز به استرداد وجه باشد، حداکثر تا ۴۸ ساعت کاری مبلغ به حساب مشتری واریز خواهد شد.

 

پروسه مرجوعی کالا

درخواست خود را چطور به خدمات پس از فروش اطلاع دهید؟

از طریق یکی از روش‌های زیر، درخواست خود را اطلاع دهید:
با شماره تلفن ۰۹۳۵۱۷۱۷۲۰۱ یا ۰۹۱۱۸۶۷۵۳۳۲ و یا ۰۹۲۱۹۸۱۱۸۶۲ تماس بگیرید.
یا پیام خود را در صفحه “تماس با ما” با انتخاب موضوع خدمات پس از فروش، ارسال کنید.
یا به info@zarin-market.ir ایمیلی با عنوان خدمات پس از فروش و با ذکر شماره پیگیری سفارش ارسال نمایید.